środa, 11 listopada 2015

Aktualności ze świata Króla Lwa #10 - za kulisami serialu oraz klip z Kiarą!


Witajcie! W dzisiejszym poście możecie zapoznać się z klipem, w którym Kiara nareszcie ma jakąś rolę oraz zobaczyć, jak wyglądała praca nad The Lion Guard. Więcej poniżej :)




Transkrypt:
Simba: Wszystko, co opromienia słońce, jest częścią naszego królestwa, Lwiej Ziemi. Rządzenie tym to ogromna odpowiedzialność, Kiara. Pewnego dnia, gdy będziesz królową...
Kion: Głowy do góry! Nadchodzi!
Kiara: Kion!
Kion: Oh! Przepraszam, tato. Ja i Bunga graliśmy piłką baoabową.
Bunga: A Kion nie potrafił odebrać podania!
Kion: Co? Żyrafa nie mogła go odebrać, kopnąłeś piłkę nad moją głową!
Simba: Kion!
Bunga: A ty nie mogłeś jej złapać.
Simba: Bunga...
Kion: Tak? Spróbuj złapać TO!
Simba: Chłopcy! Kion, muszę porozmawiać z twoją siostrą. Wraz z jej przyjaciółmi będzie dzisiaj tropić gazele.
Kiara: Ponieważ uczę się jak być...
Kion: ...królową Lwiej Ziemi, tak, tak, wiem o tym wszytko, Kiara.
Kiara: Oh, przynajmniej ja wiem, co będę robić w życiu. Kim ty będziesz, jak dorośniesz, młodszy braciszku?
Kion: Będę szczęśliwy?
Simba: No dobrze, wasza dwójka niech na tym poprzestanie.

Kolejny zwiastun, a raczej urywki z filmu i rozmowy ze scenarzystami The Lion Guard możecie zobaczyć poniżej.



 
Transkrypt:
Ford Riley: To wielki zaszczyt móc pracować nad rzeczami związanymi z Królem Lwem i odkrywać jego świat.
Rafiki: Nadszedł czas!
Simba: Nie, Rafiki.
Howy Parkins: Podczas pracy nad scenopisem chcieliśmy dobrze ująć cechy charakterystyczne zwierząt, które przedstawiamy w filmie. Naszą pracą jest wizualne nadanie tym historiom życia.
Kion: Jak mogłem nie wiedzieć, że to było tutaj?
Barry Atkinson: Praca nad oryginalnym Królem Lwem pomogła mi w pracy nad stylem i wyglądem filmu, pomogła dać mu charakterystyczną jakość.
Kion: Tato, nie jestem tu po te sekrety, musisz mi powiedzieć!
Howy Parkins: Dużo musi być przedstawione za pomocą mowy ciała, mimiki twarzy, drgawek, ale również trzeba zawrzeć w tym prawa matki natury. Więc Królestwo Zwierząt Disney'a da nam swoje źródła do tego. 
Jill D. Mellen: Jesteśmy w Królestwie Zwierząt Disney'a, w [...], za mną znajduje się Lwia Skała z trzema naszymi lwami. Mogliśmy połączyć siły z The Lion Guard, a moja drużyna i ja konsultowała się na temat scenariuszy przez cały czas. Lwy potrzebują terytorium [...] do zabawy, ten, którego słyszymy w tej chwili mówi "to jest moje terytorium".
Kion: Ty i twój gatunek nie jest mile widziany na Lwiej Ziemi. Nigdy.
Ford Riley: Robiąc The Lion Guard wiedziałem, że będziemy musieli włączyć do niego wyrazy z języka swahili. 
Beshte: [swahilli]
Kion: [swahilli]
Ford Riley: Musieliśmy mieć eksperta od swahilli.
Sarah Mirza: Gdy dzieci oglądają The Lion Guard, będą uczyć się dużo słów w języku swahili. 
Bunga: Zuka zama! - wskocz i zanurkuj!
Sarah Mirza: Słowa, które będą przedstawione w zabawny sposób, dzieci zapamiętają te słowa.
Ford Riley: Czasami, kiedy nasze postaci odczuwają emocje, których nie da się wyrazić w języku angielskim, mówią je w swahilli. 
Fuli: [...] nie możecie mnie złapać!
Kion: Hakuna Matata, Bunga.
Sarah Mirza: Kiedy opisano mi postacie, sięgałam po słowa twende kiboko (dawaj hipciu!), które pasowały do postaci.
Howy Parkins: Kiedy dzieci oglądają The Lion Guard, chciałbym, aby coś z tego wyniosły, chociaż wiedziały więcej o środowisku, które im przedstawiamy.
Kion: Jesteśmy Lwią Strażą.

Co sądzicie o tych klipach? Trochę dziwi mnie postawa Kiary - gdzie ta mała rozbrykana lwiczka, która nie chciała się słuchać swojego taty? Oh, no tak, tę rolę przejął Kion -.-

Pozdrawiam i trzymajcie się. A jakby ktoś nie zdążył zapoznać się z poprzednim postem, to zapraszam o TUTAJ :)

6 komentarzy:

  1. Na początku sądziłam, że nadopiekuńcze zachowanie Simby wynikało z tego, że Kiara to córeczka tatusia.
    (plus ewentualnie historia Kopy)

    I nagle Kiara cieszy się z tego, że będzie królową - ciekawe czy to wyjaśnią, że potem nie chce nią być (tak jak pisałam może to być związane z Rykiem Starszych Kiona).

    Czyli już znamy większość fabuły filmu, ciekawe czy będzie ceremonia chrztu Kiona (bo w książce jej nie ma)

    Jejciu te proporcje lwów okropne nie wiem jak będę to oglądać

    Wiek lwiątek:

    Kiara może mieć ok 11 miesięcy bo w tym wieku zaczynają polować

    Kion ma 1 - 2 miesięcy, bo w wieku 3 znikają plamki

    Wątpię, żeby twórcy się tego trzymali. Potraktujcie to jako ciekawostkę

    Następna kwestia skąd hieny wiedzą o Lwiej Straży?
    W KL prawie na pewno powiedział im o tym Skaza, więc może przekazywały sobie tę wiedzę?

    Wiem, że piszę długie komentarze nic nie poradzę na to, że rozwiązał mi się worek Teorie Król Lew. Od momentu gdy się dowiedziałam o tym projekcie (oj to będzie gdzieś ok 1,5 roku temu) nie miałam gdzie to wszystko opisać ;)

    Moja propozycja numeracji filmów:

    Król Lew
    Król Lew 1 i 1/2 Hakuna Matata (nie podoba mi się to, że jest u nas jako Król Lew 3)
    Król Lew 2 : Czas Simby
    Król Lew 2 i 1/2 (opcjonalnie) : Lwia Straż : Powrót Ryku

    ~` Marzycielka

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepraszam, że komentarz pod komentarzem, ale nie mogę go edytować, ale przyszło mi do głowy, że skoro młode lwy oddalają się od matki w wieku ok 1-2 miesięcy i wtedy zaczynają się bawić z innymi zwierzętami to jest to początek KL2CS (zabawa z motylem i spotkanie Kiary z Kovu), a teraz lwiczka ma około 11 miesięcy to jednak stado Ziry musi gdzieś być.

    Więc skąd się wzięły hieny? I czemu nie ma Ziry i jej stada? Może są po innej stronie Złej Ziemi i dzielą ją wspólnie z hienami?

    Może Kiara zrozumiała swoją rolę jako królowa po piosence ojca" Jeden głos"?

    ~` Marzycielka

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie Kiara wyszła nieco dziwnie, ale i tak to moja ulubiona bohaterka. Więc jednak ona i Kion są w jednym wieku. Przyznam że twórcy mieli dobry pomysł tym Suahili. Rzeczywiście dzięki zabawnym powiedzonkom młodzi widzowie nauczą się słówek ze Suahili.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć kolejny klip za kulis

    https://www.youtube.com/watch?v=wXLeVws3k-E&feature=youtu.be&app=desktop

    ~` Marzycielka

    OdpowiedzUsuń
  5. Jej, ale dużo się tego zebrało :D Ale co się dziwić, gdy do premiery zostało tak mało czasu.
    Bardzo podobają mi się filmiki zza kulis TLG, lubię takie rzeczy. Poza tym mokry Kion wygląda taak słodko :) Cieszę się, że postacie w filmie będą miały swoje powiedzonka w języku suahili. To ,,Zuka Zama!" pojawiło się już w pierwszym klipie, tym z hienami.
    Mam mieszane uczucia wobec klipu z Kiarą. Z jednej strony to dobrze, że ma rolę w filmie, że jej nie zapomniano i będzie królową, tak jak powinno być. Za to nie podoba mi się, jak bardzo zmieniono jej charakter w porównaniu do Czasu Simby. Rozumiem, że główny bohater musi być sympatyczny i przykuwać największą uwagę, ale... nie tędy droga.

    Nawiązując do komentarzy Marzycielki: ale ten Kion jest duży! Na pierwszym obrazku stoi razem z Simbą mniej więcej w tej samej odległości od kamery i sięga mu do szyi, a łeb to ma chyba nawet większy xd Podobnie Kiara - gdy na filmiku siedzi obok ojca, sięga mu do ramion, a w KL2 była na wysokości połowy jego łap. Co do wieku rodzeństwa, myślę, że 2-3 miesiące to dla Kiona zdecydowanie za mało. Tam, gdzie przeczytałaś, Marzycielko o plamkach, chodziło prawdopodobnie o te na pierwszym, delikatnym futrze niemowląt, pokrywające całe ciało (w tym czoło, grzbiet itp.), czyli takie, jakie miał Simba na prezentacji. Kion ma natomiast cętki tylko na łapach - a te znikają najczęściej dopiero w wieku nastoletnim lub dorosłym (polecam ten artykuł). Problem w tym, że w KL nie uwzględniono ich przy projektowaniu wyglądu starszych lwiątek, więc uznano je za cechę typową dla noworodków.
    Patrząc na wielkość Kiona, fakt że oddala się już dosyć daleko oraz raczej nie żywi się wyłącznie mlekiem (jak lwiątka do ukończenia 6 miesiąca życia), stwierdzam, że Kion ma co najmniej 7 miesięcy. Mam problem z wiekiem Kiary: podane przez Ciebie 11 miesięcy pasowałoby idealnie (może zaczęła dojrzewać i jest taka drażliwa?), ale Nala nie miałaby zbyt wiele czasu na odchowanie córki. No chyba, że Kiara i Kion są z jednego miotu - w takim razie obojgu dałabym ok. 9 miesięcy.

    Ostatnio napisałam, że na TLK Wikii pisze, że Timon i Pumba są przybranymi wujkami Bungi, i nie wiadomo skąd ta informacja. Okazało się, że to bardzo proste - w pierwszym opublikowanym klipie, gdy Bunga skacze po piłkę na teren hien, mówi coś w tym stylu: ,,[..] that my uncles always say!", a Kion odpowiada ,,Hakuna Matata". Chciałabym Ci bardzo podziękować za transkrypty nowych klipów, dzięki którym lepiej wiem o co chodzi xd
    A tak poza tym: nie pamiętam, czy ktoś już zwrócił uwagę na piosenkę tytułową The Lion Guard (jeśli tak, to przepraszam): link. To jedyne wykonanie, jakim dysponujemy i na razie nigdzie nie można znaleźć słów tej piosenki. Udało mi się zapisać refren od słów ,,Looking out for The Pridelands" do ,,Look out, here comes The Lion Guard", ale nie wyłapałam zbyt wielu zdań w zwrotkach, a z tego co śpiewa chórek nie rozumiem praktycznie nic. Może Tobie udałoby się zrozumieć więcej? :)
    Pozdrawiam!
    PS: Na polskiej wikii o Królu Lwie pojawiły się jakieś informacje o polskim dubbingu: tutaj. Właściwie to każdy może sobie tam napisać, co chce i nigdzie indziej nie znalazłam potwierdzenia tych danych, chociaż ten skład wydaje się całkiem prawdopodobny... Brakuje Wiktora Zborowskiego, ale i tak jak na razie się tym nie przejmuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie kompletnie zmienili Kiarą by to Kion był tym "słit dobrym i kofanym przez dzieci" a Kiara zła i nielubiana jak dla mnie zniszczyli tę postać.

    OdpowiedzUsuń