wtorek, 25 sierpnia 2015

Powitanie + Aktualności ze świata Króla Lwa #5



Witajcie! Tak gdzieś z tydzień temu otrzymałam od Nyoty zaproszenie do współprowadzenia tego bloga. Trochę mi zajęło, zanim zabrałam się do publikowania posta, więc od dziś mogę powiedzieć, że jestem współautorką tego bloga, jupi :D To swoje nowe zadanie postaram się wykonywać najlepiej, jak będę mogła i z wielką radością :)
Cóż, bez dłuższego wstępu przejdźmy do konkretów, czyli newsów o The Lion Guard!
1. Ford Riley, producent wykonawczy The Lion Guard ujawnił nieznane wcześniej szczegóły fabuły filmu! Poniżej podaję tłumaczenie jego słów:

W oryginalnym Królu Lwie jest scena, którą zna każdy. Na początku i na końcu filmu widzimy Rafikiego, który podnosi pierworodne dziecko króla lwa, pokazując wszystkim zwierzętom z Lwiej Ziemi ich przyszłego króla lub królową... ale co z lwiątkami urodzonymi jako drugie? Gdzie będzie ich miejsce w kręgu życia? Cóż, to nasza opowieść, opowieść o Lwiej Gwardii.
W nadchodzącej produkcji poznamy Kiona. To syn Simby i młodszy brat Kiary, przyszłej królowej Lwiej Ziemi. Dowiemy się, że tradycyjną rolą drugiego królewskiego dziecka jest przewodzenie lwiej gwardii/straży. Obecnie gwardia to zespół, który chroni Lwią Ziemię i broni kręgu życia. W jej skład wchodzą najzacieklejsi, najodważniejsi, najszybsi, najsilniejsi i najbystrzejsi ze wszystkich Lwioziemców. Jako przywódca lwiej gwardii, Kion jest tym najzacieklejszym, co oznacza, że został obdarzony niezwykłym darem... mocą zwaną Rykiem Starszych. Kiedy używa tej mocy, wszystkie wielkie lwy z Przeszłości Lwiej Ziemi ryczą razem z nim... to całkiem straszne.
Więc, dlaczego nie widzieliśmy gwardii w pierwszym filmie? To znaczy, czyż Mufasa nie miał brata? Chyba on miał na imię uh... Skaza, nieprawdaż? Cóż, w nowej produkcji dowiemy się, że na długo przed narodzinami Simby Skaza BYŁ przywódcą lwiej gwardii i także miał moc Ryku Starszych. Jednak ta wielka moc uderzyła mu do głowy i zaczął myśleć, że to on powinien być królem zamiast Mufasy. Posunął się tak daleko, że rozkazał Lwiej Gwardii, swojej gwardii pomóc mu w zdetronizowaniu Mufasy. Gdy gwardia odmówiła, Skaza użył Ryku Starszych, by ich zniszczyć. Nie zdawał sobie sprawy, że używając ryku w złym celu całkiem utracił tą moc i stał się tym wyschniętym, strasznym lwem, którego znamy z oryginalnej historii.
Jako nasz nowy bohater, Kion nauczy się, że Ryk ma potężną moc i może być użyty do czynienia wielkiego dobra, ale także przerażającego zła. Teraz, gdy spotykamy Kiona po raz pierwszy, on jeszcze nie słyszał o Ryku Starszych, ani nawet nie wie, czym jest Lwia Gwardia. Jedyne, co go interesuje, to zabawa w piłkę baobabową ze swoim najlepszym przyjacielem - ratelem Bungą, podczas pięknego dnia na Lwiej Ziemi.

Kiedy przeczytałam tę informację byłam BARDZO podekscytowana, ten pomysł na fabułę wydaje mi się naprawdę dobry! Podoba mi się to wyraźne połączenie The Lion Guard z poprzednimi częściami Króla Lwa, film zapowiada się coraz bardziej obiecująco :)

Ten tekst nieco zmienił moje wyobrażenie o dzieciństwie/młodości Skazy - okazuje się, że młodszy brat króla wcale nie miał o wiele mniej od niego samego, posiadał przecież swoją gwardię (namiastka rządzenia stadem) i wyjątkową moc. Jestem tylko ciekawa, czy ta historia zostanie tylko opowiedziana ustnie przez jednego ze starszych bohaterów filmu, czy może młody Skaza i jego gwardia pojawią się w nim osobiście? Za obecność Skazy na ekranie wybaczyłabym twórcom chyba wszystko :D

2. W sieci pojawił się film, będący połączeniem i rozszerzeniem dwóch znanych nam wcześniej klipów, a także starej sekwencji skoku: link



Moja opinia: Pierwsze dwie i pół minuty filmiku są świetne. Zabawa lwiątka z ratelem jest po prostu urocza i taka... pozytywna, a przyjemna muzyka w tle jeszcze wzmacnia ten efekt - idealny fragment do reklamy filmu ;) Zwierzęta - ,,statyści" są narysowane ładnie i starannie, mimo że ten styl wyraźnie wskazuje, że to produkcja dla dzieci. 

Do tego klipu dodano też fragment z Fuli. Mimo że gepardzica na ekranie pojawia się na całe sześć sekund, mogę już wyciągnąć jakieś wnioski na temat jej charakterku.

Byłam bardzo zadowolona, gdy dowiedziałam się, że twórcy TLG na najodważniejszego członka grupy wybrali ratela, czyli przedstawiciela najbardziej szalonego i nieustraszonego gatunku zwierząt. Tym bardziej cieszę się, gdy nawet w tak krótkim filmiku widzę zachowanie Bungi wobec jadowitej kobry czy dużo większych od siebie hien, bo dokładnie tak samo zachowałby się miodożer w naturze. Z tym, że nasz Bunga jest zdecydowanie bardziej sympatyczny od swoich ,,prawdziwych" kuzynów :)

A Kion... ech, Kion jest wyjątkiem wśród lwiątek ze świata TLK - nie łamie i nie chce łamać zakazów rodziców (posłuszna była także Vitani, ale to akurat nie była zbyt dobra cecha). Zawsze jakaś odmiana, prawda?

Pomimo, że to rozszerzenie wyjaśniło sytuację z hienami, nadal muszę powiedzieć że końcówka filmu wypada beznadziejnie w porównaniu z resztą, a ten cały ryk całkiem nie pasował do konwencji i mnie po prostu rozśmieszył. Teraz, gdy już wiem, że w tym momencie Kion odkrywa że ,,ma tę moc" i że to przełomowa chwila w jego życiu, śmieję się trochę mniej, ale i tak uważam, że mogło to wypaść lepiej :/

3. Capricornfox udostępniła oryginalny obrazek Disneya, który pokazuje, jak będą wyglądać rodzice Kiona w TLG.

Zanim zobaczyłam ten obrazek, byłam pewna, że twórcy wykorzystają wygląd postaci z Króla Lwa 2, a tu proszę - Nala w swoich pierwotnych kolorach! Jej rysy twarzy są trochę poważniejsze niż w jedynce, ale ogólnie lwica wygląda dobrze. Simba ma mniejszą grzywę niż w KL 2 - może po prostu z czasem zaczęła wypadać? ;) Oprócz tego, nie mam do niego żadnych zastrzeżeń, wygląda przyjaźnie i dobrze widać różnicę w wyglądzie między nim i Kionem.
Jest tylko jedno pytanie: jak w takim razie będzie wyglądać Kiara? Jej kolor futra w ,,Czasie Simby" był mniej więcej połączeniem barwy sierści jej rodziców, lecz skoro teraz Nala ma dużo ciemniejsze i bardziej beżowe futro, to czy futro jej córki także stanie się ciemniejsze, czy zostanie w swoich właściwych kolorach i nie będzie pasować do rodziców?

4. Do obsady dołączyli nowi bohaterowie: podstępna hiena Janja (Andrew Kishino) i trzy postacie, na temat których jak na razie nic nie wiemy: Cheezi (Vargus Manson), Chungu (Kevin Schon) i Tiifu (Sarah Hyland).

I ostatnia wiadomość: pojawiła się data premiery serialu ,,The Lion Guard" na Disney Junior. W USA będzie to miało miejsce 3 stycznia 2016, ale w Europie dopiero 26 kwietnia :/ Cóż, mam nadzieję, że skoro mają tyle czasu, to przynajmniej dobrze go przetłumaczą i zdubbingują.

Dajcie znać w komentarzach, co o tym wszystkim sądzicie!
Źródła:

15 komentarzy:

  1. Już się nie mogę doczekać filmu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej, premiera światowa dzień przed moimi 13 urodzinami. Kiara wg mnie będzie miała kolor jasnopomarańczowy, ale nie wiem. Nala zdecydowanie ładniejsza niż w drugiej części filmu. Fuli, już ją polubiłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Simba faktycznie wyszedł świetnie, jednak te oczy Nali... Coś mi tu nie pasuje...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze raz jest mi bardzo miło powitać Cię na tym blogu :)
    Kurczę, to zmienia praktycznie całkowicie mój pogląd na Skazę. Jestem bardzo ciekawa też tego, na czym dokładnie polega Ryk, bo na razie, jest to dosyć tajemnicza moc.
    Nala według mnie jest połączeniem swoich dwóch wersji - kolorów z jedynki i budowy ciała z dwójki. Myślę, że jednak to dobrze, że postanowili wzorować się na Nali z pierwszej części. Tylko wobec tego Kiara także będzie miała inne kolory.
    Tylko nie pasują mi łapy Simby. Samce miały zawsze pokolorowane łapy bardziej wypukłe, zresztą to samo się tyczy samic. A tu wygląda to jak przeróbka w paintcie, kiedy kolorujesz łapy lwicy, która w oryginalne ma zwykle łapy - i wychodzącą one wtedy takie płaskie i musisz je zaokrąglać. Mam nadzieję, że rozumiesz, o co mi chodzi.
    Liczę na to, że w internecie dosyć szybko będą pojawiać się odcinki, ponieważ nie mam zamiaru czekać na dubbing :D
    Pozdrawiam i tulę mocno, bo nawet nie wyobrażasz sobie, jak się cieszę, że tu ze mną jesteś <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie zastanawia jedno co jeżeli władca ma np troje dzieci a nie 2 co w w tedy z mocą kto ją otrzymuje 2 dziecko czy to 3?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O i kiedy będzie coś w stylu "Kto jest ojcem Nali"itp?

      Usuń
    2. Hmm, zobaczymy, może również wyjaśnią tę kwestię.

      Postaram się, aby mój kolejny post był o ojcu Nali, ale aktualnie mam na głowie naukę do matury, więc stworzenie tego posta może trochę zająć.

      Dziękuję za zainteresowanie :)

      Usuń
    3. Nyota nie mogę się doczekać i kto to wie...

      Usuń
    4. Polecam najpierw napisać tekst w Wordzie (lub czymś podobny) potem wkleić na blogai dodać jakieś obrazki i powinno być OK.

      Usuń
  6. Ja tam jestem meeega sceptycznie nastawiona do "The Lion Guard" i kompletnie nie łącze tego z TLK i TLK 2. Dla mnie bratem Kiary jest Kopa a nie żaden Kion-Srion. Takie moje zdanie,
    /Naria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dla mnie pierwszym dzieckiem Kopa.

      Usuń
    2. Dla mnie pierwszym dzieckiem Simby i Nali również jest Kopa. Nie mam zamiaru go ignorować, tak jak zrobili to twórcy, tylko dlatego, że pojawił się jedynie w książkach. Drugim dzieckiem jest Kiara, wiadomo, a trzecim jest Kion. Choć na tę chwilę jestem neutralnie nastawiona do The Lion Guard, to skoro Kion istnieje, to oznacza, że jest on dzieckiem Nali i Simby i tyle. Dlatego według mnie mają oni trójkę dzieci według kolejności Kopa, Kiara, Kion.

      Usuń
  7. Nie mogę obrzejrzać filmiku, pokazuje mi się komunikat, że "Przysyłający nie udostępnił tego filmu w twoim kraju"..:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mogłam się doczekać tej części a teraz chcę o niej zapomnieć XD.Wydaje mi się beznadziejna i jeszcze ten znaczek.Ta seria nie dorasta TLK do pięt.Zapraszam też do mnie: http://historia-ksiezniczki-valentine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze wiedzieć :) Uwielbiam Króla lwa

    OdpowiedzUsuń